Belgie

26 augustus 2022 - Schiphol, Nederland

26 augustus 2022

Eergistermiddag stelde Claudia voor om een hele andere richting te gaan. In plaats van naar Zuid Duitsland, naar België. Omdat het weer er de komende week niet echt heel mooi uit zag die kant op. In België liggen ook heel veel caches in de vorm van geoarts. Als een gek zijn we aan het puzzelen gegaan om een mooie trial te gaan doen. Camping gezocht in de buurt van de trial. Het is een camping geworden in Galmaarden. Vanmorgen om 8.45 vertrokken uit Julianadorp. Bij Breda in de buurt even van de weg af voor een plaspauze en een bakkie koffie. Het was behoorlijk druk op de weg in België. Om Antwerpen heen waren er heel wat files. Waarschijnlijk komt dat door de formule 1 in Francochamps. Rond 2 uur arriveerde we op de camping. Werden niet zo heel hartelijk ontvangen. Konden zelf een plekje zoeken op een open veld. Deze is bedoeld  voor niet vaste gasten. We twijfelde even waar te gaan staan. Even in gesprek met een man met caravan uit Rotterdam. Als we hem nodig hadden wilde hij ons wel helpen. We hebben er toch voor gekozen om in de schaduw te gaan staan. Het liep wel heel schuin af, maar met behulp van wat oprijsteunen de caravan  weer waterpas kunnen neerzetten. Na een niet zo hartelijke beheerdster, trapte we ook nog in de hondepoep. Claudia is naar het toiletgelopen om daar wc papier te halen om de hondendrollen weg te halen. Meteen wat zand erover heen gestort. Peter intussen alles uit de auto gehaald. Het toilet gebouw is zeer gedateerd. Met maar 1 werkende damesdouche. Waarschijnlijk bij de heren ook maar 1. We hebben besloten om maar geen luifel op te zetten. Nadat alles stond, wat eigenlijk zo gebeurd is. Zijn we  lopend de omgeving wat gaan verkennen. De omgeving is erg mooi. We hebben meteen 4 caches van onze trail opgepakt. Terug gekomen bij de camping bij de beheerdster even wat info gevraagd over slagboom en douche munten. Van 's morgens tot 's avonds 8uur zit er iemand om de slagboom te openen. De douche werkt op munten die 2 euro per stuk kosten. We keken elkaar aan en hebben toen besloten om maar 2 munten te nemen. We stappen wel samen onder 1 douche. Een man die ook een munt haalde op het zelfde moment bleek onze buurman in tentje te zijn. Die vertelde ons dat het niet duur was, want je kon dan 6 minuten douchen. We moesten niet niet meteen oordelen, maar ervaren. Haha. Hij is samen met zijn hond, een soort Bordercollie, voor 14 dagen hier op vakantie. Later nog even met hem staan praten. Hij had een vriend in Nederland die hem vertelde dat de huizen duurder zijn dan in België. HIJ wilde daar wat meer over weten. Leuk zitten praten met hem over verschillende onderwerpen. Ook nog even bij een omgebouwde Mercedes bus uit de jaren 60 gekeken en gekletst. De eigenaar had hem helemaal gerestaureerd en omgebouwd tot camper.  Nadat we een meegenomen biertje hadden gedronken even wat mihoen opgebakken dat we ook mee hadden van huis. Claudia maakt voor de eerste vakantiedag altijd iets makkelijks thuis. We hebben vandaag zo'n 315 kilometer afgelegd. Morgen met de fiets voor het eerste deel van een trial van plus minus 200 stuks.

27 augustus 2022

De eerste nacht zit er weer op. Lekker geslapen, camping is lekker rustig. Om half 8 wakker, meteen de koffiepot aangezet. Havermoutpap gekookt op de inductiekookplaat. Hier kan dat gelukkig zonder dat de stopen doorslaan. Na het douchen wat voor Claudia gratis was. Ze wilde koud douchen, dus had geen munt mee. Het water werd gewoon warm. Het is hier inderdaad wel allemaal heel gedateerd. Tegen negenen zijn we op pad gegaan voor deel 1 van de geoart cultuur Galmaarden. Bij de slagboom even wachten voordat we de campi g afmochten. Ook een minpu tje dat je afhankelijkvan debeheerdster.We hebben de auto geparkeerd in het centrum vandaar uit op de fiets. Wij zijn heel blij met de electrische fiets, want er zijn best stijlen hellingen van 10%. Zo kan Claudia ook nog mee fietsen haha. De 1e cache van de trial hebben we maar overgeslagen, deze lag midden in een vieze bende afval. Brr  we hoopten dat de rest op mooiere plekken zou liggen. Gelukkig was dat het geval. Een enkele niet gevonden. Heel vreemd dat andere hem dan allemaal wel vinden. Onderweg vonden we wel dat er ook hier veel vuil gedumpt gedumpt wordt. Bij een mooie skatebaan en grote speeltuin was een meneer die ook liep te mopperen. Hij had in ieder geval de lege bierflesjes meegenomen. Halverwege op een omgevallen boomstam een broodje gegeten en koffie gedronken. De bonus konden we ook goed vinden. Op de Markt bij de kerk in een mooi plantsoen. Nadat we de cijfercode gekraakt hadden deze ook kunnen loggen. Bij elkaar zo'n 38 caches voor vandaag. Peter heeft een paar maal toch met de fietsen een steil pad op moeten lopen. Zo ook met de fiets van Claudia. Weer terug bij de auto even het adres van een Aldi in de telefoon gezocht. Daar voor vandaag en morgen wat te eten gekocht. Vandaag eten we sla met aardappelen en een kotelet. Om half 4 weer terug op de camping.

28 augustus 2022,

Gisteravond besloten om naar de  andere camping te gaan. We zitten hier niet echt op onze plek. Om de al boven genoemde reden zullen we geen positieve review geven. We hebben een camping gevonden in Sint Denijs. Vanmorgen pas om kwart voor 9 wakker, na ons ontbijt en koffie de boel ingepakt. Dit was eigenlijk met een halfuurtje gebeurd. Even nog naar onze aardige filosofische Belgiësche buurman gelopen, zit zat lekker met zijn hond in het zonnetje op het trekkerstentveld. We hebben het nog even over zijn ideeën gesproken. Hij was bezig om een plan te maken voor het maken van mobiele prefab woningen van alleen natuurlijke stoffen, zoals hout en leem. Kregen een zoen van hem bij afscheid. Wat is dit leuk van kamperen je ontmoet leuke en bijzondere mensen. Rond 12 uur op deze camping aangekomen. We konden de eigenaar bellen, die kwam er meteen aan op zijn fiets. Waarschijnlijk uit de stallen. We hebben ons ingeschreven voor 2 nachten. Het is een boerencamping. Een mooi groot vierkantsboerderij. Op de binnenplaats vind je de receptie een slagerij van zoon Willem. En verschillende gites die verhuurd worden. Groot deel van de oude boerderij is mooi gerenoveerd. Er is ook een maislabyrinth, een buitenbar waar je gezellig wat kunt drinken. Vanavond waren er ook hamburgers. We staan aan de rand van een veld en hebben een mooi uitzicht. Toen we ons geïnstalleerd hadden op de fiets gestapt, om hier een trial van 10 caches te doen. Morgen gaan we weer verder met de mattentaart geoarts trial in en nabij Galmaarden. Vanavond rijst met een prutje van kippenei en roerbakgroente gegeten.

29 augustus 2022,

Na een goede nachtrust en een proper stortbad (schone douche) zijn we na het ontbijt weer naar Geraardsbergen gereden, om daar het 2e deel van de geoarts "de mattentaart te doen". Het weer is heerlijk zo tussen de 20 en 24 graden. Wel nog een flink windje. We hebben de auto weer op dezelfde parkeerplaats gezet als eergisteren. Deze parkeerplaats ligt vlakbij een abdij, waar in de tuin  die eromheen ligt ook een aantal caches liggen. Deze hebben wandelend gepakt. Toen weer verder op de fiets. Het was een mooie route, maar best wel pittig. Zo moesten we ook een hele steile helling op over de kasseien. Dit ging naar de "muur van Geraardsbergen" bekend van de ronde van Vlaanderen. Zelfs met de elektrische fiets in hoogste ondersteuning was het geen makkie. Maar boven gekomen wachtte ons toch wel een verrassing. Een cafe/restaurant die ook mattentaart verkocht. Dus wij zijn daar die mattentaart gaan proeven met een lekkere cappuccino erbij. Het is een rond bladerdeegtaartje met daarin cake. (Niet heel bijzonder, maar wel een flinke hap) we hebben het 2e deel van de geoarts Mattentaart afgerond. Hij voerde ons door smalle paden door de maisvelden. Heel leuk om te doen. Helaas niet alles gevonden, morgen verder met het derde deel. Voordat we terug reden naar de auto nog even op de markt van Geraardsbergen Manneke Pis op de foto gezet. Deze staat voor het gemeente huis. Op de weg terug naar de camping even wat boodschappen gedaan bij de Lidl. Brood, yoghurt en fruit.

30 aug 2022

Gister hadden we aardappelen sla en merenqueworstjes gegeten, dat smaakte trouwens goed als je de hele dag buiten bent. Vanmorgen natuurlijk weer ons vertrouwde ontbijtje met koffie, Claudia maakt dan direct daarna onze lunch klaar om mee te nemen. Vanmorgen de laatste sneetjes van het door Peter zelfgebakken brood gesmeerd. Dus vanaf nu weer aan het gewone brood. Claudia heeft vanmorgen de eigenaar aangesproken om nog wat dagen erbij te boeken, zodat we de geoart af kunnen maken. Dat was mogelijk maar vanmiddag na 4 uur even op de receptie regelen met hem. Om half 10 weer richting Geraardsbergen. Voor deel 3 van de Mattentaart geoarts. We kwamen nu echt heel veel buiten Geraardsbergen. Ondanks dat we toch weer over smalle paden en grindpaden kwamen te fietsen, was dit deel erg mooi. We kwamen door het Rapaljebos en moesten daarna weer een hele steile helling op over de kasseien. Maar we zijn er gekomen. Daar kwamen we uit bij de vorige camping waar we gestaan hebben. Snel voorbij gereden haha. Op een paar caches na weer alles gevonden. Rond half 4 weer terug bij de auto. We zijn toen nog even bij Delhaize naar binnen gegaan. Claudia had geen nagelvijl meegenomen dus hier even kijken of ze die verkochten. Wat een mooie supermarkt en wat een uitgebreid assortiment. Heerlijk om daar je boodschappen te doen. Claudia heeft daar nog wat trostomaten meegenomen en Peter kon de verleiding niet weerstaan om iets lekkers voor bij de koffie mee te nemen. Een vanilleslagroomvlaaitje. Terug op de camping een kop thee gezet en toen weer op de fiets gestapt om een Labcache hier in de buurt te doen. We aten vanavond bietjes, aardappelen en merenqueworstjes. Smaakte weer heerlijk. Toe yoghurt met banaan en wilde perzik. Dus alle vitaminen wel weer binnen. Claudia heeft nog 3 nachten hier bijgeboekt. De temperatuur is weer heerlijk geweest vandaag, ongeveer 26 graden met een lekker windje erbij. Die wind is trouwens nu, in de avond erg toegenomen. De wegen in België zijn slecht, je wordt behoorlijk door elkaar gehusseld. Des te meer gaan we toch Nederland waarderen. Peter heeft tijdens dit 3e rondje zijn standaard een keer moeten vastzetten. Vast los geraakt van al dat gerammel.😉

31augustus 2022

Na alle gebruikelijke ochtend rituelen, vanmorgen op pad voor deel 4 van de Mattentaart. Deze begint bij domein De Gavers bij Geraardsbergen.  Een heel mooi groot gebied waar van alles te doen is. Wandelen, fietsen en zwemmen. Er is ook een trimbaan waar langs ook weer verschillende fitnessapparaten staan. Dit was een heel leuk begin van deze trail. In het meer lagen allerlei glij-klimkussens, waar ook gebruik van kan worden gemaakt. Je kunt er een huisje huren(best wel luxe) en ook is er een camping bij. De eerste cache lag in het begin van dit domein. Wij vonden alleen het houdertje  waar hij in moest zitten.  Na de Gavers een gebied in en  rondom Onkerzele Geraardsbergen. Eigenlijk is deze trial een wandelroute, maar over het algemeen goed te doen met de fiets. Vandaag moest er toch wat meer gewandeld worden. Het was soms niet met de fiets te doen. 2 caches lagen in moerasgebied, waar een smal houten pad op palen was gemaakt. Het moeras was helemaal droog!!! We hebben tussendoor nog een andere trial meegenomen. Daarvoor moesten voor de bonus een heel smal pad op wandelen naar een kapelletje. Al met al een behoorlijk intensieve dag geweest. Zo'n  50 caches gevonden vandaag. Onze benen en armen zitten onder de schrammen van de bramenstruiken. Onderweg nog wat heerlijk bramen geplukt en opgegeten. Kwart over 7 pas terug op de camping. Vandaag makkelijk gegeten. Mexicaanse bonenschotel uit een pot (Aldi) met wat rul gebakken gehakt er door en een knoflookteentje. Mmm, smullen maar.

1 september 2022

We werden weer wakker met een stralend zonnetje, vandaag deel 5 en laatste deel van geoarts Mattentaart. Deze laat onze weer een deel van Geraardsbergen zien. Hij bestaat uit 20 caches, dus niet zo veel. De auto bij de Aldi op de parkeerplaats gezet. Daar waren we al bijna bij de eerste cache. De temperatuur liep aardig op, zo'n 27 graden. Dit deel ging over normale paden en wegen. Wel was er weer veel verstopt bij bramenstruiken en brandnetels. We hadden tussendoor nog een ander trialtje, maar dat liep voor geen meter. Coordinaten weken erg af, dus daar zijn we mee gestopt.  Toen we terug kwamen op de camping was deze aardig vol gelopen. Er waren een paar hele grote buscampers en een paar mini caravans. Plus nog een de waard tent en een vouwwagen bij gekomen. Dus aardig vol hier. Morgen een rustdag, we zijn behoorlijk in de weer geweest. Dus een dagje camping om uit te rusten haha. We gaan dan wel weer wat in elkaar flansen voor de dagen die komen gaan. Ook willen we dan eindelijk tijd maken om door het maisdoolhof te dwalen wat hier bij de camping hoort. Het bevalt ons prima deze camping, dus morgen nog maar een paar dagen bij boeken. We zijn het er wel over eens dat het in Nederland allemaal zo slecht niet is. Het zijn de wegen en openbaar groen wat hier slecht is in de dorpen en steden. Heel veel zwerfafval. Dat zie je bij ons in Nederland ook, maar hier lijkt het toch erger. Vanavond hebben we gebakken krieltjes, sla en gebakken kippendij  gegeten. Het smaakt ons weer best, komt zeker door de buitenlucht haha.

2 september 2022,

Het was vanmorgen al snel erg warm. Het was ook erg druk bij het sanitair. Heelveel kampeerders zijn weer weggegaan vanmorgen. Toen het rustig was heeft Claudia even wat dingetjes op de hand gewassen. Peter doet 's morgens even de afwas alleen, 's Avonds doen we het meestal met zijn tweeën. Daarna eindelijk het mais doolhof ingegaan. Dat viel echt niet mee, om de haverklap liepen  we een doodlopend weggetje in. Het was behoorlijk warm tussen de mais. Op een gegeven moment hebben we toch maar vals gespeeld om eruit te komen. We zijn niet de enige die dat wel eens doen, want er was al een platgetrapt gangetje, heel smal. Daar zijn we voorzichtig door heen gegaan. Uiteindelijk de uitgang gevonden. Wat lijken die mais allemaal op elkaar haha. We hebben onder een afdak bij de boerderij vast wat nieuwe routes gepland voor morgen en overmorgen. De laptop en koffie mee. Dat was wel lekker zo in de schaduw.  Nadat we geluncht hadden zijn we op de fiets gestapt om de bonus van de Labcache in Bossuit te pakken. Dat konden we eerder niet doen, we hadden toen geen hengel mee. Daarna naar st. Denijs gefietst. Daar bij een Proxy Delhaize wat boodschappen gedaan. Dit was een klein buurtwinkeltje. Vanmiddag liep de camping aardig vol. Ook een auto met daktent. Claudia is daar helemaal gek van. Binnen 10 minuten was hij uitgeklapt. Nog even twee scheerlijnen en klaar voor gebruik, Alleen de haringen bogen meteen om, Peter heeft ze 2 goede haringen van ons gegeven. En de hamer even uitgeleend. Om 4 uur begon het te waaien en trok het helemaal dicht. Zwarte lucht, en daar viel wat regen uit. Ook heel even geonweerd. Vandaag weer 3 dagen bijgeboekt. Vanavond macaroni met een prutje tartaar en roerbakgroente. Er is nog wat over voor morgen. Genoeg voor Claudia, Peter moet dan maar aan de pannenkoeken.

3 september 2022

Vanmorgen waren we al weer vroeg op pad. Het was bewolkt en de voorspelling waren toch wel wat buien. Dus jas mee. We hadden een trial gevonden die ons wel leuk leek in Wallonië. We zijn gestart in het plaatsje Arc-en -Collier. Wij hebben onze auto bij de kerk geparkeerd. De caches waren makkelijk te vinden.  Hele leuke route met glooiend landschap. We hebben onze eerste koffie gedronken op een trap bij de kerk. Geen bankjes onderweg. Onze tweede pauze om onze broodjes op te eten ook op een trap naar de kerk. Wij zijn dus behoorlijk naar de kerk geweest deze zaterdag. Het werd steeds warmer in de loop van de dag. Nadat we onze jas al uit hadden gedaan, ook de truien uit. We hebben 2 trials gefietst en alle caches gevonden. We hebben genoten van de mooie omgeving. Vanavond had de kok geen zin om pannenkoeken te bakken. Dus werd het sperziebonen, aardappelen, komkommersla en biefstuk. Misschien morgen de pannenkoeken. De camping is weer aardig vol gelopen in de loop van de dag. Het is altijd een verrassing als we terug komen. Toen we terug waren heeft het trouwens even geregend. Alles bij elkaar niet veel.

4 september 2022,

Wij stonden vanmorgen op en alles zat potdicht van de mist. Gelukkig trok deze snel op. Tegen tienen zaten we in de auto op weg naar Frankrijk. We wilden onze 1e cache in Frankrijk scoren. Zeker nu we zo dicht bij de grens van Frankrijk zitten. Onze Auto geparkeerd bij de kerk in Prémesques. Daarvandaan ons zelf uitgezet rondje gefietst. Het viel ons meteen al op dat hier alles beter verzorgd en onderhouden wordt dan in België. En daar bedoelen we NIET de caches mee. We hadden al snel de 1e te pakken. Ook ging er weer wat door bijna onbegaanbare paden. Waar het toch wel wat vochtig en glibberig was. Twee franse dames kwamen ons op zo'n pad tegemoet en we moesten heel voorzichtig passeren. De oudste dame begon in het Frans iets tegen Claudia te vertellen. Zij verstond er geen barst van, en begon toen in het Engels terug te praten. Gelukkig verstond de jongere dame dat. De oudere dame haalde toen een doosje eieren uit haar tasje. Zij moest voorzichtig zijn, zodat de eieren niet zouden breken haha. Voor cache no. 12 moesten we een 70km weg oversteken. Toen dit veilig kon, was Peter als eerste aan de overkant. Hij hoorde achter zich een hoop gedoe. Lag Claudia midden op de rijbaan met haar fiets over zich heen. Ze was met haar natte schoenen van de natte trapper afgegleden. Gelukkig stopte aan beide kanten het verkeer. Zodat Peter Claudia van straat kon pakken. Gelukkig niets echt kapot. Automobilisten boden hun hulp aan. Een Franse jongeman begon tegen Claudia te praten en wees naar haar pols. Toen bij begreep dat ze geen Frans sprak vervolgde hij in het Engels. HIJ was verpleger in het Hospital, en vroeg haar of er niets aan haar pols was. Hij vroeg of zij alles nog goed kon bewegen. Dat ging gelukkig allemaal goed. Hij vertelde dat ze zich ten allen tijden kon melden in het Hospital. Pff, Claudia stond nog wel even te shaken daarna. Beetje blauwe knie en een dikke enkel aan overgehouden. GEOCACHEN LEVENSGEVAARLIJK. Gelukkig was het een troost dat alle caches heel leuk waren, en het een bijzonder rondje was. Terug bij de auto op een bankje bij de kerk ons broodje en koffie gedronken. Daarna op de telefoon een tankstation gezocht om te tanken. De benzine is Frankrijk €1.45 in België €1.67.  De temperatuur is in de loop van de dag behoorlijk gestegen. Het was drukkend warm. Voor morgen was het plan om naar Zundert in West-Brabant te verkassen. We hebben de aankomende weerberichten bekeken. Het ziet er niet denderend uit. Om voor 1 dag in Zundert te gaan staan en dan alsnog naar huis te gaan vanwege het weer, hebben we besloten morgen weer naar huis te gaan.

5 september 2022

We hebben onze plannen toch weer veranderd gisteravond. Nog een keer op het weerplaatje gekeken. We zagen dat het weer iets veranderd was. Het mooie weer blijft toch wat aanhouden. Gisteravond hebben we samen nog even de Geoartcaches van de Dahlia opgelost. Vanmorgen camping gebeld in Schijf vlakbij Zundert. Er was nog wel een plekje en vanaf 13.00 uur waren we welkom. Rustig op ons gemak de spullen ingepakt. Dat was zo klaar, want gister de luifel al lekker droog ingepakt. Trouwens Peters heeft gisteravond zijn fel begeerde pannenkoeken gekregen. Het was ongeveer 2 uur rijden naar camping de Schijfenaer. Onder weg nog even gestopt op een parkeerplaats om koffie te drinken en broodje te eten. Iets na 1 uur op de camping. De boel weer ingericht en daarna op de fiets gestapt om een deel van de Dahlia geoarts te doen. We hebben er zo'n 26 van de 99 kunnen pakken. Afgelopen 2 dagen zijn hier een corso geweest. Schijnt gigantisch mooi te zijn.  Van Dahlia's natuurlijk. We hebben vanmiddag een leuk rondje kunnen fietsen, maar het was verschrikkelijk warm. Drukkend zelfs. In Zundert was een braderie en ondanks dat het al bijna afgelopen was  was het nog aardig druk. Daar hebben we lekker even een ijsje gegeten. Terug op de camping eerst een lekker koud biertje gedronken. Daarna hac Claudia een salade en Peter het restje macaroni. We moesten onder het eten wel de caravan in, want het begon te onweren en regenen. Dat heeft nog geen 20 minuten geduurd toen was het al weer over. Die paar druppels regen zetten nog geen zoden aan de dijk.

6 september 2022

Het weer zag er vanmorgen weer stralend uit. Tegen tienen op de fiets om weer een deel van geoarts Dahlia te doen. Alle buurtschappen doen hier mee aan de Corso. Voor het opbouwen van de wagens worden grote tentdoeken loodsen opgezet. Met daarin  hoge steigers. Het zullen dus best hele joekels van corsowagen zijn. Het is echt bijzonder. Vandaag begint het afbreken, want we hoorde  van een van de bouwers dat gister, dus maandag, voor hun het echte feest was, met veel drank haha. Vrachtwagens stonden klaar of kwamen in de buurtschappen om de afgebroken tenten en steigers weer op te halen. Plus veel containers met afval. We hebben toch nog enigszins geluk, want de dahliavelden staan volop in de bloei. Allerlei kleuren, erg mooi om te zien. Verder worden hier erg veel bomen gekweekt. Het ziet er ondanks de droogte allemaal best wel mooi uit. In Zundert staan in de straten ook hele mooie bomen (Mooi in model gesnoeid). Het valt ons op dat alles hier er erg goed verzorgd uit ziet. We hebben bij elkaar vandaag zo'n 50 caches gevonden. Bij elkaar oom zo'n 50 km gefietst. Op één na alles gevonden. Morgen maken we de trial af. Als het goed is gaat het vannacht weer regenen en is het morgen een deel van de dag weer droog. We hebben vandaag sla met aardappels en chipolata worstjes gegeten. We hebben onderweg bij de Lidl snel nog wat te eten gehaald.

7 september 2022

Vannacht bliksemde het behoorlijk, was een heel mooi gezicht, ook is er vannacht nog wat regen gevallen. Vanmorgen voelde het vochtig, maar wel een lekkere temperatuur. De camping  loopt al aardig leeg. Wij zijn vanmorgen het laatste stuk van Dahliatrail gaan fietsen. We hebben  voor ons een logische volgorde genomen. I.v.m. met de ligging van de  camping waar wij bivakeren. Zodoende hadden we vandaag eerst nog wat caches van in de 90, daarna bij no.1 verder gegaan tot 21, die bij de camping lag. De Dahlia trial vandaag  volbracht. Bij no.2 kwamen we een paar Belgen tegen uit Antwerpen die hebben we even wat op ons vooruit laten lopen. Wij intussen een krentenbol met koffie. Toen we verder gingen kwamen we nog een stel Nederlanders tegen. Zij gebruikte hun telefoon wat natuurlijk goed kan, maar wij vinden de Garmin nauwkeuriger. Doordat zij meteen hun logjes schreven raken wij hun kwijt. (Gelukkig) Even verder passeerden we ook de Belgen weer. Om half 2 weer op de camping, en daar lekker ons broodje gegeten. We hadden intussen voor no. 68 een extra hint van de  co ontvangen. Dat was de enige die we niet konden vinden. Vanmiddag even wat op voor de caravan gelummeld. Peter is begonnen aan I Love Bier bij Tubbergen trial op te lossen. De aankomende dagen is plan om naar huis te gaan, en dan als het weer beter wordt, om dan zondag richting de Lutte te gaan. Kijken of daar een plekje tot vrijdag is op camping "de sproakstee" Om 5 uur zijn we met de Auto richting Zundert gereden Om no. 68 alsnog te vinden. Gelukt, we hebben ook deze. Dahlia voltooid. Daarna op zoek naar een cafetaria. Maar dat viel tegen waren allemaal gesloten vandaag. Waarschijnlijk door het afgelopen weekend. Dus terug naar Schijf, daar hebben we bij de  Chinees annex snackbar een patatje met kroket gegeten.

8 september 2022

Na ontbijtje alles in gepakt, toen nog even gedouched, afgerekend met de aardige campinghoudster. Om kwart voor 10 op de weg. Het ging  allemaal voorspoedig. Geen files. Die waren er wel geweest, vanwege de regen. Toen we thuis kwamen scheen het zonnetje hier in Julianadorp. Dat is wel leuk even lekker uitpakken. Na de lunch hadden we ook snel de boel op orde en stond de wasmachine al te draaien. Terwijl Claudia binnen alles opruimde, heeft Peter de caravan van binnen schoon gemaakt. Hij staat weer klaar om te vertrekken. Of we dat doen aankomende week hangt van het weer af??????? Voor nu weer lekker thuis.

1. Fam Brasser:
    27 augustus 2022
    En hoe was de douche? Van genoten?
    We wensen jullie een fijne vakantie en veel plezier met cachen.
    Liefs van ons
  2. Claudia:
    27 augustus 2022
    Toch wel lekker warm, dank je wel